Skip to main content
  • Rachunek powierniczy

    Rachunek powierniczy

    W trosce o bezpieczeństwo transakcji Twojej Wspólnoty

    Rachunek powierniczy zabezpieczy środki finansowe w transakcji między Twoją Wspólnotą a kontrahentami, np. firmą remontową. Służy do gromadzenia środków pieniężnych powierzonych posiadaczowi rachunku przez osobę trzecią, na podstawie odrębnej umowy. Zgromadzone środki mogą zostać wypłacone posiadaczowi rachunku w momencie spełnienia warunków określonych w umowie rachunku powierniczego.

    Środki na rachunku powierniczym wyłączone są z postępowania egzekucyjnego i masy upadłościowej.

    Dlaczego warto?

    Gwarancja bezpieczeństwa środków dla powierzającego

    Zabezpieczenie środków przed postępowaniem upadłościowym lub egzekucyjnym

    Ścisła kontrola wydatkowanych środków pieniężnych oraz poczucie bezpieczeństwa, że środki wpłacone przez powierzającego zostaną rozdysponowane zgodnie z warunkami określonymi w umowie rachunku powierniczego

    Możliwość prowadzenia rachunku w różnych walutach (PLN, EURO, USD)

    Przydatne informacje

    Kto może otworzyć rachunek powierniczy?

    Rezydenci:

    • osoby fizyczne prowadzące działalność zarobkową na własny rachunek, w tym osoby będące przedsiębiorcami oraz rolnicy
    • osoby prawne
    • jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, o ile posiadają zdolność prawną
    • jednostki samorządu terytorialnego
    • oddziały i przedstawicielstwa przedsiębiorców zagranicznych, które prowadzą działalność na terytorium Polski

    Nierezydenci:

    • osoby prawne oraz inne podmioty posiadające zdolność zaciągania zobowiązań i nabywania praw we własnym imieniu, mające siedzibę za granicą
    • znajdujące się za granicą oddziały, przedstawicielstw i przedsiębiorstw utworzonych przez rezydentów
    • obce przedstawicielstwa dyplomatyczne, urzędy konsularne i inne obce przedstawicielstwa oraz misje specjalne i organizacje międzynarodowe, korzystające z immunitetów i przywilejów dyplomatycznych lub konsularnych.
    Cookies

    Infolinia czynna jest 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu

    • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
    • faks (+48) 86 215 50 01

    Zastrzeżenia kart dla Klientów

    • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
    • (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia wg taryfy operatora)
    • faks (+48) 86 215 50 51

    SPRAWDŹ jak aktywować dostęp do kanału Tele

    Reklamacje

    W Banku BPS zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć reklamację. Każda opinia jest dla nas cenna. Jak złożyć reklamację przeczytaj TUTAJ

    Znajdziesz nas też tutaj
    Znajdziesz nas też tutaj

    Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 81, 00 - 844 Warszawa, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000069229, NIP 896-00-01-959, o kapitale zakładowym w wysokości 455 625 241,00 zł w całości wpłaconym.