Przejdź do głównej treści
  • Strategia Zrzeszenia BPS na lata 2024-2027

    Misja

    Misją Zrzeszenia BPS jest wzajemne wsparcie wszystkich uczestników Grupy w rozwoju biznesowym, z poszanowaniem dla spółdzielczych wartości oraz troski o ich istotną rolę w życiu lokalnych społeczności.

    Wizja

    Jesteśmy rozpoznawalną Grupą współpracujących ze sobą autonomicznych podmiotów finansowych:

    • Nasza wykwalifikowana kadra zna potrzeby swoich lokalnych społeczności, a bank zrzeszający pełni rolę koordynatora rozwiązań powszechnie wdrażanych przez członków Zrzeszenia.
    • Rozwijamy się technologicznie, z zachowaniem wysokiego jednolitego standardu bezpieczeństwa.
    • Nasza oferta produktowa wyróżnia się przejrzystością, atrakcyjnością i dostępnością.
    • Poprzez rozległą sieć placówek uczestniczymy w życiu społeczności lokalnych – po sąsiedzku.

    Nasze wartości

    Obraz przedstawia cztery prostokąty. gdzie każdy z nich pokazuje inną wartość Banku BPS S.A. Pierwszy prostokąt znajduje się po lewej stronie u góry ma zielone tło i biały napis " tradycja i nowoczesność". Nad napisem znajduje się biała ikona w postaci żarówki. Drugi prostokąt koloru niebieskiego znajduje się po lewej stronie na dole i posiada napis "Bezpieczeństwo i stabilność". Nad napisem jest biała ikona tarczy z parasolem w środku. Trzeci prostokąt znajduje się po prawej stronie u góry i jest koloru żółtego. Posiada napis "Blisko ludzi" a nad nim jest biała ikona trzech postaci. Czwarty prostokąt znajduje się napo prawej stronie na dole i jest koloru pomarańczowego. Posiada napis "Otwartość i zaangażowanie" wraz z białą ikoną dłoni trzymających serce.

    Najważniejsze inicjatywy strategiczne na lata 2024-2027

    W ramach Strategii na lata 2024-2027 będziemy realizować najważniejsze inicjatywy zrzeszeniowe w ramach czterech perspektyw obszarowych.

    Rozwój

    Profesjonalne kadry – podnoszenie jakości kadr poprzez rozwój umiejętności menedżerskich, eksperckich i sprzedażowych pracowników banków.

    Centrum Cyberbezpieczeństwa – dbanie o wysoki standard zabezpieczeń sieciowych oraz monitorowanie środowiska informatycznego i reagowanie na zagrożenia bezpieczeństwa przez zrzeszeniowy SOC (Security Operations Center).

    Procesy

    Uproszczona i ujednolicona sprawozdawczość – centralizacja sprawozdawczości w Zrzeszeniowej Hurtowni Danych i ujednolicony schemat raportowania, w tym do instytucji nadzorczych.

    Cyfryzacja obsługi klienta – minimalizacja użycia formularzy papierowych i rozwój bankowości mobilnej dla klientów Zrzeszenia.

    Karty online – wprowadzenie dla klientów Zrzeszenia BPS kart wielowalutowych i zarządzanie ich funkcjonalnościami przez bankowe aplikacje mobilne.

    Klient

    Standard produktowy – komunikacja oferty i wizerunku banków Grupy BPS realizowana w pełnej zgodności z dostępnością wybranych produktów we wszystkich bankach Zrzeszenia.

    Zrzeszeniowe contact center – zapewnienie wszystkim klientom banków Zrzeszenia całodobowego dostępu do usług bankowych poprzez zrzeszeniową Infolinię Grupy BPS.

    Finanse

    Wzrost zdrowego portfela kredytowego – poprawa jakości portfela kredytowego, aktywne uczestnictwo w konsorcjach kredytowych.

    Przychody pozaodsetkowe – wzrost dochodów pozaodsetkowych banków Zrzeszenia poprzez rozwój oferty ubezpieczeniowej i leasingowej we wszystkich bankach Zrzeszenia i uruchomienie kantoru online w bankach Zrzeszenia

    Dochodowy bank zrzeszający – Bank BPS jako istotny uczestnik Grupy BPS generuje wyniki finansowe, które umożliwiają jego wzmocnienie kapitałowe i uzyskanie zdolności do wypłaty dywidendy dla swoich akcjonariuszy.

    Wspólna przyszłość

    Dążymy do tego, aby Grupa BPS stała się zrzeszeniem banków spółdzielczych, które działają w oparciu o jednolite zasady i oferują uzgodniony standard produktowy.