Przejdź do głównej treści

Informacja do posiadaczy akcji Banku BPS, którzy nie złożyli akcji do dematerializacji

Data publikacji:

Szanowni Państwo,

w 2020 i 2021 roku informowaliśmy Państwa o zmianie przepisów [1] dotyczących dematerializacji akcji. Dematerializacja akcji polega na zarejestrowaniu akcji w rejestrze akcjonariuszy, prowadzonym przez uprawniony podmiot, wybrany przez Walne Zgromadzenie Banku [2].  Od 1 marca 2021 roku akcje, które nie zostały zarejestrowane w rejestrze akcjonariuszy, nie posiadają praw korporacyjnych, takich jak prawo do udziału i głosu na walnym zgromadzeniu.

Niezdematerializowane akcje (odcinki zbiorowe akcji) przez 5 lat od daty wejścia w życie przepisów, tj. do 28 lutego 2026 roku, zachowują jedynie moc dowodową w zakresie wykazania przez Akcjonariusza przysługujących mu praw udziałowych wobec Banku BPS.

Korespondencję z Akcjonariuszami w sprawie dematerializacji akcji umieściliśmy na stronie internetowej naszego Banku https://www.bankbps.pl/dla-akcjonariuszy/przydatne-linki/rejestr-akcjonariuszy prosimy o zapoznanie się z nią.

W związku z tym, że jak dotychczas akcje BPS będące w Państwa posiadaniu, nie zostały zgłoszone do dematerializacji, zwracamy się o złożenie akcji wraz z dokumentacją i informacjami, które są niezbędne, aby zarejestrować akcje w rejestrze.

Wymagana dokumentacja

  • wypełniony wniosek o wpis do rejestru akcjonariuszy:
    • zgodny z Załącznikiem nr 1 - przesyłają Akcjonariusze, którzy posiadają odcinek zbiorowy akcji (odcinek należy przekazać wraz z wnioskiem),
    • zgodny z załącznikiem nr 2 - przesyłają Akcjonariusze, którzy nie posiadają odcinka akcji,
  • załącznik nr 3 uzupełniony o dane wymagane w rejestrze akcjonariuszy,
  • załącznik nr 4, w którym wyrażą Państwo zgodę na komunikację elektroniczną z domem maklerskim i BPS (należy wskazać adres e-mailowy do komunikacji).

Wszystkie dokumenty powinny być podpisane przez Akcjonariusza.

W jaki sposób złożyć dokumenty

Dokumenty można:

  • złożyć osobiście w siedzibie Banku BPS, przy ul. Grzybowskiej 81 w Warszawie, po uprzednim umówieniu pod nr 721 001 101,
  • wysłać pocztą kurierską za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (adres pocztowy jak powyżej, z dopiskiem „Zespół Prezydialny”),
  • wysłać elektronicznie na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. zwracamy uwagę, że dokumenty powinny być wówczas podpisane podpisem elektronicznym.

Ostateczny termin na złożenie akcji

Ostateczny ustawowy termin na rejestrację akcji mija 28 lutego 2026 roku. Po tym terminie Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A., który prowadzi rejestr akcjonariuszy Banku BPS, nie będzie miał możliwości zarejestrowania akcji. Dlatego zwracamy się do Państwa o jak najszybszy kontakt z Bankiem i dopełnienie niezbędnych formalności.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 30 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Art. 15)
  2. Ustawa z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Art. 3281 2)

Załączniki

  1. Wniosek o wpis do rejestru akcjonariuszy (dla akcjonariuszy, którzy posiadają odcinek zbiorowy akcji)
  2. Wniosek o wpis do rejestru akcjonariuszy (dla akcjonariuszy, którzy nie posiadają odcina zbiorowego akcji)
  3. Tabela – dane do rejestru
  4. Zgoda na komunikację elektroniczną