Przejdź do głównej treści

Program Aktywny Rodzic wspiera rodziców i opiekunów dzieci do lat 3 w łączeniu obowiązków zawodowych z rodzicielstwem. Dzięki niemu możesz ubiegać się o trzy różne świadczenia, dostosowane do Twojej sytuacji rodzinnej i zawodowej.

Dlaczego warto?

Świadczenie
„Aktywnie w domu”

500 zł miesięcznie dla rodziców, którzy sprawują opiekę nad dzieckiem w domu

Świadczenie
„Aktywnie w żłobku”

1500 zł miesięcznie na opłacenie opieki w żłobku lub klubie dziecięcym.

Świadczenie
„Aktywni rodzice w pracy”

Wsparcie dla aktywnych zawodowo rodziców w wysokości 1500 zł miesięcznie.

Świadczenie „Aktywni rodzice w pracy”
  • Wysokość świadczenia: 1500 zł miesięcznie (1900 zł dla dziecka z niepełnosprawnością).
  • Przysługuje rodzicom lub opiekunom dzieci w wieku 12–35 miesięcy, aktywnym zawodowo.
  • Warunek: dziecko nie może uczęszczać do przedszkola, żłobka lub klubu dziecięcego, ani być pod opieką dziennego opiekuna.
Świadczenie „Aktywnie w żłobku”
  • Dofinansowanie kosztów opieki dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna.
  • Maksymalna kwota: 1500 zł miesięcznie (1900 zł dla dziecka z niepełnosprawnością), nie więcej jednak niż wysokość miesięcznej opłaty ponoszonej za taki pobyt dziecka.
  • Świadczenie nie przysługuje, jeśli miesięczna opłata za pobyt dziecka od 1 października 2024 r. do 31 marca 2025 r. jest wyższa niż 2200 złotych.
Świadczenie „Aktywnie w domu”
  • Wysokość świadczenia: 500 zł miesięcznie na dziecko.
  • Przysługuje rodzicowi lub opiekunowi, który faktycznie sprawuje opiekę nad dzieckiem w domu (dziecko w wieku 12–35 miesięcy).
  • Świadczenie nie przysługuje, jeśli został wykorzystany pełny rodzinny kapitał opiekuńczy.

Przydatne informacje

Infolinia czynna jest 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu

  • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
  • (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
  • faks (+48) 86 215 50 01

Zastrzeżenia kart dla Klientów

  • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
  • (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
  • (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia wg taryfy operatora)
  • faks (+48) 86 215 50 51

 

Reklamacje

W Banku BPS zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć reklamację. Każda opinia jest dla nas cenna. Jak złożyć reklamację przeczytaj TUTAJ otwiera się w nowej karcie