Uprzejmie informujemy, że w związku z podniesieniem limitów kwotowych dla transakcji zbliżeniowych niewymagających zatwierdzenia kodem PIN z 50 zł do 100 zł, zostały dokonane zmiany w Regulaminie otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych.
Zmieniony regulamin obowiązuje od 10 kwietnia 2020 r. ale nowe limity mogły już obowiązywać od 20 marca 2020 r., tj. od dnia, w którym organizacje płatnicze - Visa i Mastercard, podjęły decyzję o wprowadzeniu zmiany wartości limitu transakcji zbliżeniowej bez uwierzytelnienia. Decyzja ta ma związek z epidemią COVID-19 i ma na celu ograniczenie kontaktu fizycznego klientów z terminalami POS podczas dokonywania płatności kartowych.
Oznacza to, że od 20 maca 2020 r. klienci wykonujący transakcje zbliżeniowe poniżej 100 zł mogli nie być proszeni o wprowadzenie kodu PIN. To, czy transakcja do kwoty 100 zł będzie wymagała potwierdzenia kodem PIN zależy od tego, czy dany terminal POS został odpowiednio zaktualizowany. Do czasu dokonania tej aktualizacji może się zdarzać, że przy transakcji np. na kwotę 60 zł w jednym sklepie zostaną Państwo poproszeni o wprowadzenie kodu PIN, a w innym - nie. Jest to uzależnione od tego, jak szybko Akceptanci (sklepy) zaktualizują posiadane terminale POS.
Aktualna treść regulaminu otwiera się w nowej karcie.