Historia, która łączy w charytatywnym Mikołajkowym Bloku Reklamowym
Już 6 grudnia o godzinie 18.45 Banki Spółdzielcze Grupy BPS i Bank BPS staną się częścią Mikołajkowego Bloku Reklamowego w telewizji Polsat. Milionowa widownia przed telewizorami w całej Polsce obejrzy spot „Korale”, w którym młodzież opowiada o tym, co nas łączy. Zgodnie z ideą charytatywnego Mikołajkowego Bloku Reklamowego każdy widz przyczynia się do zebrania przez Fundację Polsat większej kwoty na leczenie i rehabilitację dzieci.

Spot „Korale”, który będzie promował markę Banków Spółdzielczych Grupy BPS, ma szansę wyróżnić się wśród innych reklam. Nie został wyprodukowany w profesjonalnym studiu, nie wystąpili w nim znani aktorzy, nie było kosztownych efektów specjalnych ani dużej ekipy technicznej. Film jest od początku do końca dziełem młodzieży, która dzięki wsparciu Grupy BPS miała szansę rozwinąć swoje pasje.
– Wszystko zaczęło się od spotkania z Fundacją Bardzo Dziki Wschód. To ludzie, którym ogromnie zależy na rozwijaniu pasji filmowej u młodzieży. Jednocześnie bliskie jest im dziedzictwo kulturowe Podlasia. Efektem naszego spotkania był pomysł na ogólnopolski konkurs „Spółdzielnie Filmowe – AKCJA!”. Banki Spółdzielcze Grupy BPS zapraszały zdolną młodzież do zgłaszania scenariuszy filmowych, a następnie jury wyłoniło kilkunastu finalistów. Nagrodą dla nich były warsztaty filmowe, które poprowadzili profesjonaliści z Łódzkiej Szkoły Filmowej. To właśnie wtedy powstał spot „Korale”, który teraz obejrzą miliony widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego – mówi Justyna Zdrojewska, Dyrektor Departamentu Relacji Zrzeszeniowych
i Korporacyjnych w Banku BPS.
„Korale” to historia o dwóch dziewczynach, które żyją w różnych kontekstach kulturowych. Mimo to, ich życia są podobne, podobnie czują, patrzą na świat z taką samą wrażliwością. To opowieść o tym, że to, co nas łączy, jest często głębsze niż to, co nas różni. Krótki film nie ma dialogów, oddziałuje przez obraz, rytm, emocje.
Uczestnicy warsztatów mieli za zadanie pokazać językiem filmowym spółdzielcze wartości, takie jak odpowiedzialność za siebie nawzajem, współpraca, międzyludzkie relacje. Film, który powstał, można więc oglądać jako metaforę spółdzielczości. Pokazuje, że różnorodność nie musi dzielić. Spot „Korale” w nowy sposób przypomina hasło reklamowe Banków Spółdzielczych Grupy BPS: „Łączy nas więcej, niż nam się wydaje”. Wcześniej odnosiło się ono do relacji w lokalnych społecznościach, gdzie pracowników banków, spółdzielców, czyli ich właścicieli i klientów, łączyły wspólne zainteresowania i troski. W Mikołajkowym Bloku Reklamowym hasło wybrzmi z nową mocą, nawiązując do tradycji i międzypokoleniowych więzi.