Skip to main content

BLIK

Szybkie, bezpieczne i wygodne płatności

    Dlaczego warto?

    • Szybkie, proste i bezpieczne płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych

    • Możliwość wypłat gotówki w bankomatach bez użycia karty płatniczej

    • Natychmiastowe przelewy na telefon

    Możliwości płatności BLIK

    • Płatności w sklepach stacjonarnie i w Internecie

    • Wypłaty w bankomacie

    • Przelew na telefon

    • Prośba o przelew

    Pobierz aplikację mobilną BPS Mobile i korzystaj z płatności BLIK.

    Pobierz na telefon nową aplikację BPS Mobile. Jest dostępna w sklepach App Store, Google Play i AppGallery.

    Prośba o przelew BLIK - nowa usługa w BPS Mobile

    Co to jest prośba o przelew?

    Prośba o przelew BLIK to wygodna funkcja, która pozwala szybko rozliczyć się ze znajomymi lub rodziną. Dzięki niej możesz wysłać zapytanie o przelew konkretnej kwoty na numer telefonu innego użytkownika BLIK. Odbiorca otrzyma powiadomienie w swojej aplikacji mobilnej i będzie miał 72 godziny na zaakceptowanie prośby i przesłanie pieniędzy – wystarczy jedno kliknięcie, a środki trafią do Ciebie natychmiast. 

    Najważniejsze informacje: 

    • prośbę o przelew możesz wysłać do osoby, która korzysta z BLIKA i ma aktywną aplikację mobilną w banku udostępniającym tę funkcję, 
    • możesz rozliczać się w ten sposób za wspólne zakupy, składki czy inne codzienne wydatki, 
    • masz pełną kontrolę – możesz zablokować otrzymywanie próśb o przelew od wszystkich lub wybranych numerów, 
    • prośba o przelew jest ważna przez 72 godziny od momentu wysłania. 

    Przydatne informacje

    Jak wysłać prośbę o przelew BLIK?
    1. Zaloguj się do aplikacji mobilnej BPS Mobile,
    2. Wybierz ikonę BLIK znajdującą się na dole ekranu telefonu,  
    3. Kliknij ikonę Prośba o przelew 
    4. Podaj numer telefonu odbiorcy albo wybierz go ze swoich kontaktów w telefonie,  
    5. Wpisz kwotę, tytuł i naciśnij Dalej
    6. Jeżeli na ekranie podsumowania wszystko się zgadza – wciśnij Akceptuj, 
    7. Potwierdź operację PIN-em – prośba zostanie wysłana do odbiorcy. 
      Jak zablokować otrzymywanie próśb o przelew?

      Tak, możesz zablokować otrzymywanie próśb o przelew BLIK. W tym celu:

      • wejdź w Ustawienia aplikacji mobilnej,
      • wybierz sekcję Ustawienia BLIK,
      • wybierz opcję Zablokuj prośby o przelew.

      Możesz:

      • zablokować wszystkie prośby o przelew na telefon (co spowoduje, że nie będziesz otrzymywać żadnych próśb),
      • zablokować prośby od wybranych numerów – wtedy wybierz konkretny numer telefonu, od którego nie chcesz otrzymywać próśb.

      Dzięki temu masz pełną kontrolę nad tym, kto może wysyłać do Ciebie prośby o przelew BLIK.

      Płatność BLIK

      Instrukcja wygenerowania kodu BLIK przedstawiająca pięć zrzutów ekranu z telefonów.  Na pierwszym obrazie widać proces logowania do aplikacji bankowej z guzikami "Kod BLIK", "Wyślij przelew" oraz "Zaloguj się" na samym dole. Na drugim obrazie telefonu widać sześciocyfrowy kod BLIK "425 352". Na trzecim obrazie widać akceptację płatności na kwotę 150 zł i dwa guziki na dole - pierwszy "Akceptuj, drugi "Odrzuć". Na czwartym obrazie telefonu widać klawiaturę numeryczną, na której trzeba wpisać swój PIN do aplikacji bankowej by zautoryzować płatność. Na Piątym obrazie widać informację, że płatność się powiodła oraz kwotę 150 zł. Na samym dole znajduje się guzik z podpisem "OK".

      Płatności w sklepach lub w Internecie:

      • Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
      • Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BPS Mobile
      • Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
      • Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
      • To już wszystko – zakupy opłacone
      Kto może korzystać z BLIKA?

      Aby korzystać z BLIKA w naszym banku, wystarczy że: 

      • jesteś naszym klientem i masz ukończone 18 lat, 
      • posiadasz konto osobiste w Banku BPS, 
      • Twój numer telefonu komórkowego jest aktualny i zarejestrowany w banku, 
      • masz urządzenie mobilne (np. smartfon) z zainstalowaną aplikacją BPS Mobile. 
            Jakie transakcje możesz wykonać za pomocą BLIK

            Za pomocą usługi BLIK możesz: 

            • płacić kodem BLIK za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych, 
            • wypłacać kodem BLIK gotówkę w bankomatach oznaczonych znakiem systemu BLIK, 
            • robić przelewy na telefon,  
            • odbierać przelewy na telefon, 
            • wysyłać prośby o przelew na telefon. 

                    Jak aktywować BLIKA?

                    • Pobierz aplikację mobilną BPS Mobile ze sklepu Google Play lub App Store
                    • Aktywuj aplikację mobilną BPS Mobile
                    • Uruchom usługę BLIK w aplikacji BPS Mobile:
                    • Zaloguj się do aplikacji mobilnej BPS Mobile.
                    • Na głównym ekranie na dolnym pasku wybierz ikonę
                    • Pojawi się ekran: „Włącz BLIKA” – naciśnij ten przycisk.
                    • Na górze ekranu zaznacz checkbox z akceptacją Regulaminu.
                    • Przy nazwie BLIK jest suwak, przesuń go w prawą stronę
                    • Wpisz kod SMS, aby potwierdzić włączenie BLIKA, I GOTOWE!

                    W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji BPS Mobile oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z powyższą instrukcją.

                    Jak włączyć odbieranie przelewów na telefon BLIK?
                    • Zaloguj się do aplikacji mobilnej BPS Mobile.
                    • Kliknij ikonkę w prawym górnym rogu po ekranie po zalogowaniu
                    • Wybierz Ustawienia -> Ustawienia BLIK
                    • Przy opcji Odbieraj przelewy BLIKIEM przesuń suwak
                    • Sprawdź nr telefonu, nr konta i zaznacz checkbox Chcę odbierać przelewy na telefon BLIK
                    • Akceptuj i potwierdź SMSem i Gotowe numer został zarejestrowany

                    Pamiętaj, że możesz odbierać przelewy na telefon tylko w jednym banku, jeżeli zarejestrujesz nr telefonu w innym banku otrzymasz powiadomienia, że usługa w BPS została wyłączona.

                    Jak zrobić przelew na telefon BLIK?

                    • Zaloguj się do aplikacji mobilnej BPS Mobile
                    • Wybierz ikonę BLIK znajdującą się na dole ekranu telefonu.
                    • Kliknij ikonę Przelew na telefon.
                    • Podaj numer telefonu odbiorcy albo wybierz go ze swoich kontaktów w telefonie.
                    • Wpisz kwotę, tytuł i naciśnij Dalej.
                    • Jeżeli na ekranie podsumowania przelewu wszystko się zgadza – wciśnij Akceptuj.
                    • Podaj PIN i pieniądze są już u odbiorcy na koncie!

                    Jak wypłacić BLIKIEM gotówkę z bankomatu?

                    • Wybierz formę wypłaty środków bez karty
                    • Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
                    • Podaj kwotę transakcji
                    • Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BPS Mobile
                    • Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
                    • Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej BPS Mobile poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
                    • Wypłata dokonana

                    Uwaga! Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów.

                    Czy mogę korzystać z płatności BLIK?

                    Tak, jeśli masz więcej niż 18 lat i konto osobiste (oszczędnościowo-rozliczeniowe, oszczędnościowe) w Banku BPS. Aby płacić BLIKIEM wystarczy mieć urządzenie (np. smartfon) z zainstalowaną aplikacją mobilną BPS Mobile (użytkownicy systemu Android mogą pobrać aplikację ze sklepu Google Play, dla systemu iOS aplikacja jest dostępna w sklepie App Store).

                    Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?

                    W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych w aplikacji mobilnej BPS Mobile: 
                    Ustawienia->Ustawienia BLIK->Limity BLIK
                    Taką zmianę zgłosisz również za pośrednictwem Infolinii oraz w placówce Banku BPS.

                    W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK.

                    Rodzaj transakcji BLIK dzienny Limit domyślny dzienny Limit maksymalny
                    Płatności w sklepie 1 000 zł 10 000 zł
                    Płatności w internecie 1 000 zł 10 000 zł
                    Wypłaty z bankomatu 1 000 zł 10 000 zł
                    Przelew na telefon  1 000 zł 10 000 zł
                    Limit pojedynczego przelewu na telefon 1 000 zł 1 000 zł

                    Niezbędne informacja o BLIK w BPS Mobile

                    Opis wszystkich funkcjonalności BLIK znajdziesz w Podręczniku użytkownika aplikacji mobilnej BPS Online, m.in.:

                    • Aktywacja/Dezaktywacja usługi BLIK,
                    • Ustawienia BLIK,
                    • Ustawienie limitów,
                    • Zgoda na realizację Szybkich Płatności,
                    • Zgoda na odbieranie przelewów na telefon,
                    • Przelew na telefon BLIK,
                    • Realizacja zlecenia 'Przelew na telefon BLIK’,
                    • Odbieranie 'Przelewu na telefon BLIK’,
                    • Zarządzanie funkcjonalnością 'Przelewu na telefon BLIK’,

                    Pobierz Podręcznik (PDF 4.15 MB)

                    Jak dbać o bezpieczeństwo?

                    Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:

                    • Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
                    • Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej BPS Mobile
                    • Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
                      • aktualizuj system operacyjny oraz aplikację BPS Mobile
                      • stosuj oprogramowanie antywirusowe
                      • stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
                      • aktualizuj przeglądarki internetowe
                    • Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją BPS Mobile i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej
                    • Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja BPS Mobile. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub dzwoniąc na Infolinię Banku