Zasady bezpiecznego korzystania z systemu

PLIKI DO POBRANIA:

System e25 zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa m.in. dzięki wykorzystaniu szyfrowania protokołem SSL oraz stosowaniu haseł jednorazowych przekazywanych za pomocą wiadomości SMS.

Ze względów bezpieczeństwa po 5 próbach wprowadzenia nieprawidłowego hasła dostęp do systemu zostanie automatycznie zablokowany. W takim przypadku możesz zgłosić dyspozycję odblokowania telefonicznie bądź poprzez zgłoszenie się do placówki BPS:

Za pomocą wiadomości SMS wysyłane są: 

  • hasło aktywacyjne do pierwszego logowania do systemu,
  • hasła jednorazowe służące do potwierdzania operacji zlecanych za pomocą systemu.

Hasło SMS generowane jest automatycznie w momencie zlecania konkretnej operacji i może być użyte tylko do potwierdzenia tej operacji, a nie do innych celów.

Za pomocą wiadomości SMS przesyłane jest również hasło aktywacyjne służące do pierwszego logowania.
Treść przykładowych SMS:
SMS numer 1 z dnia 2011-01-01. Hasło do logowania 12345678
SMS numer 2 z dnia 2011-01-01 Kod autoryzacyjny 123456 operacji z rachunku …1234567891 na rachunek 1234...12345678 na kwotę 0,01.

Zawsze sprawdzaj, czy informacje otrzymane za pomocą wiadomości SMS zgadzają się z wykonywaną operacją. W szczególności zwróć uwagę na numery rachunków.

Można też wybrać hasła jednorazowe w postaci wydruków:

  • hasło aktywacyjne wydawane w postaci wydruku w poufnej kopercie,
  • hasła jednorazowe wydawane w postaci poufnej karty-zdrapki.

Na karcie-zdrapce znajduje się 40 haseł jednorazowych zakrytych warstwą zabezpieczającą przed odczytem przez postronne osoby. Zanim potwierdzisz operację za pomocą hasła jednorazowego, zetrzyj warstwę zabezpieczającą hasło o numerze odpowiadającym numerowi wyświetlonemu na ekranie systemu bankowości internetowej.

Przypominamy jednak, że bezpieczeństwo bankowości internetowej zależy także od Klientów i zalecamy, aby każdy zapoznał się z zasadami bezpiecznego korzystania z usług bankowości internetowej:

  • Nie wolno ujawniać nikomu haseł.
  • Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu.
  • Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
  • Identyfikator także należy chronić. Identyfikator można podawać pracownikom Banku BPS, jeżeli jest niezbędny do zrealizowania dyspozycji Klienta.
  • Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania - podobnie jak numery PIN do kart płatniczych - najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby. Kartę-zdrapkę z hasłami jednorazowymi należy przechowywać w bezpiecznym miejscu.
  • Wpisując identyfikator i hasło należy upewnić się, że inne osoby nie mogą ich przechwycić lub podejrzeć. Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.
  • Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej używając nieznanych sieci bezprzewodowych. Nawet szyfrowane sieci bezprzewodowe nie zapewniają poufności przesyłanych informacji.
  • Hasło należy regularnie zmieniać.
  • Ustalając hasło należy używać kombinacji dopuszczalnych znaków. Należy unikać używania łatwych haseł (jak np. własnego imienia), ale stosować za to hasła trudne do rozszyfrowania (na przykład litery ze słów pochodzących z cytatów z książek lub z wymyślonych zdań). Przykład dobrego hasła: iSwz31gtpNR pochodzące ze zdania „Imieniny Sylwestra wypadają zimą 31 grudnia tuż przed Nowym Rokiem".
  • Hasło musi mieć długość od 8 do 20 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę.
  • W systemie bankowości internetowej jest ustawiony czas automatycznego wylogowania w przypadku braku aktywności, aby zapewnić sobie komfort pracy przy zachowaniu rozsądnego poziomu bezpieczeństwa.
  • Jeśli korzystasz z bankowości internetowej w domu, zadbaj aby Twoje urządzenia służące do połączenia z Internetem były zabezpieczone w odpowiedni sposób (brak dostępu do panelu administracyjnego od strony Internetu, własne, inne niż fabryczne hasło administratora, regularnie uaktualniane oprogramowanie i sterowniki).
  • Regularnie instaluj uaktualnienia systemu operacyjnego swojego komputera. Używaj oprogramowania antywirusowego ze aktualizowanymi  bazami danych o wirusach i innych zagrożeniach.

Pamiętaj, że:

  • System e25 nigdy nie żąda wpisania więcej niż jednego hasła jednorazowego z karty-zdrapki lub przesłanego za pomocą SMS.
  • Na stronie logowania nigdy nie jest wymagane podanie hasła jednorazowego. Podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika i ustalone przez siebie hasło (a przy pierwszym logowaniu hasło aktywacyjne z koperty lub przesłane przez SMS). Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać hasło jednorazowe, albo stronę, na której trzeba podać kilka haseł jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa.
  • W internecie krążą maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia swoich danych. Bank nigdy nie wysyła tego typu informacji do klientów. Nie próbuj logować się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w takich wiadomościach.

Pamiętaj! Jeżeli wygląd strony logowania do systemu e25 wzbudzi Twój niepokój, ZANIM ZALOGUJESZ SIĘ, zadzwoń najpierw do konsultanta Infolinii Banku BPS: 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora) lub (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata według taryfy operatora).
Także jeżeli już po zalogowaniu do systemu e25 cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenie, ZANIM AUTORYZUJESZ jakąkolwiek transakcję, najpierw zadzwoń do konsultanta Infolinii Banku BPS na jeden z ww. numerów telefonów.

Zapraszamy także do zapoznania się z:

Kursy walut

Kursy walut2017-02-24 obowiązuje od godziny: 16:00
1 EUR4.1735
1 USD3.9456
1 CHF3.8953
1 GBP4.9174
więcej

Stawki referencyjne

WIBOR 1M - średnia 1,66
WIBOR 3M - średnia 1,73
WIBOR 3M 1,73
więcej