Skip to main content
  • Gwarancje KFG

    Gwarancje KFG

    Popularne gwarancje de minimis teraz w pakiecie pomocowym

    Twoja firma ucierpiała na skutek pandemii COVID-19? Sprawdź zasady udzielania kredytów obrotowych i inwestycyjnych zabezpieczonych gwarancjami w ramach Krajowego Funduszu Gwarancyjnego.

    Od 1 stycznia 2021 r. do 30 czerwca 2023 r. obowiązują zmienione – korzystniejsze dla przedsiębiorców – zasady obejmowania kredytów gwarancjami KFG. To część pakietu pomocowego BGK przygotowanego w celu zmniejszenia skutków pandemii COVID-19.

    Stawka opłaty prowizyjnej należna do zapłaty za okres roczny gwarancji KFG (w ramach portfelowej linii gwarancyjnej dla Banku BPS) w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 30 czerwca 2023 r. wynosi 0 proc.

     

    Dlaczego warto?

    Zwiększony zakres gwarancji do 80 proc. kwoty kredytu

    Brak prowizji należnej do zapłaty w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.

    Maksymalny okres gwarancji
    do 75 miesięcy dla kredytu obrotowego

    Maksymalny okres gwarancji
    do 120 miesięcy dla kredytu inwestycyjnego

    Maksymalna kwota gwarancji 1,5 mln EUR dla gwarancji do 5 lat i 750 tys. EUR dla gwarancji powyżej 5 lat (jeżeli nie zostaną przekroczone maksymalne pułapy pomocy de minimis) z wyjątkiem sektora transportu drogowego towarów

    Przydatne informacje

    Jakie firmy mogą skorzystać z gwarancji KFG?

    Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, zgodnie z kryteriami przyjętymi przez Unię Europejską.

    Czy do skorzystania gwarancji de minimis na nowych zasadach uprawnieni są tylko ci przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty wynikające z pandemii koronawirusa?

    Skorzystać z gwarancji de minimis na zmienionych zasadach mogą wszyscy przedsiębiorcy należący do sektora MŚP.

    Czy firma, która chce skorzystać z gwarancji KFG, może mieć zaległości wobec US lub ZUS?

    W programie gwarancji de minimis (gwarancji KFG) jednym z warunków objęcia kredytu gwarancją jest brak zaległości wobec US i ZUS na etapie udzielania kredytu. Dla kredytów obejmowanych gwarancją w okresie do końca 2022 r. bank akceptuje sytuację, kiedy firma nie miała tych zaległości na dzień 1 lutego 2020 r.

    Jakie dokumenty należy wypełnić?

    Należy wypełnić wniosek o udzielenie gwarancji spłaty kredytu wraz z załącznikiem i złożyć go w banku.

    Przedsiębiorcy poszkodowani podczas pandemii COVID-19 nie muszą składać żadnych dodatkowych oświadczeń ani dodatkowej dokumentacji potwierdzającej straty finansowe.

    Dowiedz się więcej na temat gwarancji KFG.

    Wszystkie informacje na temat gwarancji znajdziesz na stronie internetowej BGK. Możesz też zapytać pracownika w oddziale Banku BPS.

    Cookies

    Za co przedsiębiorcy cenią Bank BPS?

    „Muszę mieć zawsze po drugiej stronie osobę, a nie instytucję. Od 10 lat współpracujemy z Bankiem BPS szeroko i z sukcesem. Korzystamy z kredytów inwestycyjnych, kredytów w rachunkach bieżących i operacyjnie z codziennej bankowości” – mówi Maciej Szpot, założyciel i prezes Grupy BFC, jeden z klientów naszego banku.

    Poznaj historię partnerskich relacji Banku BPS i Grupy BFC, właściciela BoniFaCio Spa & Sport Resort!

    „Z Bankiem BPS pracujemy od 2011 r. Korzystamy z rachunków powierniczych, kredytu inwestycyjnego, wspieramy się kredytem rewolwingowym i codziennym kredytem obrotowym. Cenię współpracę z Bankiem BPS ze względu na cechy pracowników: pracowitość i profesjonalizm.” – mówi Edward Leńczuk, Prezes PHU Orion, firmy deweloperskiej z Lublina, jeden z klientów naszego banku.

    Za co przedsiębiorcy cenią Bank BPS? Poznaj historię partnerskich relacji Banku BPS i lubelskiej firmy Orion!

    „Z Bankiem BPS pracujemy od samego początku. To w oparciu o kredyt z banku rozwinęliśmy sieć stacji benzynowych Pieprzyk. Korzystamy ze wszystkich usług bankowych i jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak bank wspiera nas w codziennym biznesie i nowych inicjatywach” – mówi Antoni Pieprzyk, założyciel Grupy Pieprzyk, jeden z klientów naszego banku.

    Za co przedsiębiorcy cenią Bank BPS? Poznaj historię partnerskich relacji Banku BPS i Grupy Pieprzyk!

    Infolinia czynna jest 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu

    • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
    • faks (+48) 86 215 50 01

    Zastrzeżenia kart dla Klientów

    • 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
    • (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
    • (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt połączenia wg taryfy operatora)
    • faks (+48) 86 215 50 51

    SPRAWDŹ jak aktywować dostęp do kanału Tele

    Reklamacje

    W Banku BPS zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć reklamację. Każda opinia jest dla nas cenna. Jak złożyć reklamację przeczytaj TUTAJ

    Znajdziesz nas też tutaj
    Znajdziesz nas też tutaj

    Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 81, 00 - 844 Warszawa, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000069229, NIP 896-00-01-959, o kapitale zakładowym w wysokości 455 625 241,00 zł w całości wpłaconym.